Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ευχάριστο το “Αν Ήμουν Πλούσιος” αλλά… - “Έρωτας Μετά”: Το διαμάντι του ALPHA – Οδοστρωτήρας το Greece’s Next Top Model – Ανέλπιστα καλά για το X-FACTOR - Συγκρατημένη αισιοδοξία για τις 8 λέξεις


Καλωσήρθατε στο πρώτο “Από Κόσκινο” της χρονιάς. 


Σε αυτήν την ενότητα, θα αναλύουμε κάθε εβδομάδα, τις επιδόσεις των τηλεοπτικών προγραμμάτων καθώς και τον αντίκτυπο που λαμβάνουν από το κοινό.

Σήμερα θα μιλήσουμε για τις παραγωγές, που μας κατακλύζουν στην prime-time, καθώς το “Αν Ήμουν Πλούσιος, 8 λέξεις, Gntm, Έρωτας Μετά, X-Factor”, είναι μερικές από τις δουλειές που έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον των τηλεθεατών.

Ας δούμε την πορεία τους σε αυτές τις 2 εβδομάδες…



ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΠΛΟΥΣΙΟΣ 
Φέτος ο Ant1, αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική, όσον αφορά την prime-time του, καθώς μετά το τέλος της Επιστροφής, της οποίας οι επιδόσεις ήταν αρκετά ικανοποιητικές, οι ιθύνοντες του σταθμού, έπρεπε να καλύψουν το slot 20.45-21.45.

Τα στελέχη, επένδυσαν σε νέα κωμική σειρά ευελπιστώντας σε ίδιες -ή ακόμα και καλύτερες- τηλεθεάσεις.

Το “Αν Ήμουν Πλούσιος”, που φέρει την υπογραφή του Στράτου Μαρκίδη, φαίνεται αρκετά προσεγμένη παραγωγή, με τέλεια εικόνα και ενδιαφέρον story- αν και κάποιες ομοιότητες τις έχουμε ξαναδεί σε άλλες παραγωγές (βλέπε Σαββατογεννημένες-λαχείο).

Ωστόσο, στα μείον της εν λόγω δουλειάς, εντοπίζω την “κοιλιά” που κάνει κατά την διάρκεια των επεισοδίων, την αργή εξέλιξη της υπόθεσης -αυτό άλλωστε το στοιχείο το συναντούμε αρκετά συχνά σε καθημερινή σειρά- καθώς και τις ατάκες που μας χαρίζει, καθώς είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Η σειρά, σημείωσε στην πρεμιέρα της 19.3% στο σύνολο, με το νεανικό να φθάνει στο 20.3% (στο τέταρτο 21.15-21.30 σημείωσε παρεμπιπτόντως 24.5%).

Τις επόμενες 4 μέρες, όμως, η σειρά, έχανε σταθερά ένα μικρό μερίδιο τηλεθεατών, καταλήγοντας την Παρασκευή 20/9 στο 14.8% επί του συνόλου και 17% στις ηλικίες 18-54.

Ωστόσο, την 2η εβδομάδα- τα πράγματα σταθεροποιήθηκαν κοντά στο 13-15%, γεγονός που ναι μεν εφησυχάζει τα στελέχη, χωρίς όμως να είναι απόλυτα αισιόδοξα (αφού ο μέσος εβδομαδιαίος όρος του Ant-1 κυμαίνεται κοντά στο 12-14%, τηλεθέαση που πρέπει να σημειώνουν στο ελάχιστο, όλες οι παραγωγές του σταθμού-).

Για να δούμε που θα κυλήσει η “μπίλια” τις επόμενες εβδομάδες…


 ΕΡΩΤΑΣ ΜΕΤΑ
Tο κανάλι της Κάντζας, φαίνεται να επένδυσε σε παρόμοια παραγωγή -και κλάσεως ανώτερη αν θέλετε την γνώμη μου- μετά το “Τατουάζ” του Ανδρέα Γεωργίου.

Το “Έρωτας Μετά”, είναι ίσως από τις επιτυχίες της φετινής χρονιάς.

Η σειρά προβάλλεται 3 φορές την εβδομάδα (Δευτέρα-Τετάρτη 21.50), με διπλό επεισόδιο, γεγονός όμως που δεν φαίνεται να κουράζει το τηλεοπτικό κοινό, καθώς σε αυτό το project, η πλοκή είναι αρκετά γρήγορη, γεγονός που συναντούμε κυρίως σε εβδομαδιαίες σειρές.

Η αλήθεια είναι ότι δεν το παρακολούθησα από την αρχή. 

Από το 3ο επεισόδιο, όμως, κατάλαβα ότι μιλάμε για μία προσεγμένη, ιδιαίτερη και μη συμβατή δουλειά (εννοώ concpets που δεν παρακολουθούμε συχνά στην ελληνική τηλεόραση με ενδεικτικά παραδείγματα όπως του “Πάρα Πέντε”, “Υπέροχα Πλάσματα” κ.α).

Η πρεμιέρα σημείωσε 16.6% επί του συνόλου και 16.7% στο νεανικό κοινό.

Ωστόσο, με το πέρας των επεισοδίων, τα 20αρια φαίνεται να καταγράφονται αρκετά συχνά, στους πίνακες της Nielsen, κίνηση που ενδεχομένως να πανικοβάλει τον Ant1, αφού από την ερχόμενη εβδομάδα, θα προβάλλει την νέα του δραματική σειρά -στις 22.45- με τίτλο “Άγριες Μέλισσες”.

X-FACTOR
Άλλο ένα talent show ήρθε στις οθόνες μας, αυτή την φορά από το OPEN.

Ο λόγος για το X-Factor.

Η χημεία της κριτικής επιτροπής (Μιχάλης Τσαουσόπουλος-Μελίνα Ασλανίδου, Χρήστος Μάστορας και Γιώργος Θεοφάνους), σε συνδυασμό με τις φωνές που προβάλλονται στις auditions, φαίνεται πως έχουν κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού από την πρώτη στιγμή.

Είναι το πιο δυνατό χαρτί του OPEN, μέχρι στιγμής, καθώς η τηλεθέασή του είναι διπλάσια (14-16%), σε σχέση με τον μέσο όρο του σταθμού(7-8%).

Το X-Factor, να σημειωθεί, ότι πλησιάζει σε αρκετά τέταρτα, τις προαναφερθείσες δουλειές, γεγονός που έχει φέρει μία μικρή αναστάτωση στα αντίπαλα στρατόπεδα (Alpha, Ant-1, Star, ΣΚΑΙ).

8 ΛΕΞΕΙΣ
Την season 2019-2010, ο ΣΚΑΙ στοιχημάτισε στην νέα δουλειά του Ανδρέα Γεωργίου, που φέρει στο όνομα “8 λέξεις”.

Στην εν λόγω παραγωγή, να σημειώσουμε, ότι συμμετέχουν και αρκετοί ηθοποιοί από το “Τατουάζ” (όπως Στέφανος Μιχαήλ, Δανάη Παππά, Γιώργος Παρτσαλάκης κ.α).

Το σίριαλ του ΣΚΑΙ, σημείωσε 21.1% επί του συνόλου, στην πρεμιέρα του, με τις ηλικίες 18-54 να τερματίζουν στο 18%.

Η τηλεθέαση αυτή παραμένει σταθερή, τις 2 πρώτες εβδομάδες προβολής της, σε όλα τα κοινά (με σκαμπανεβάσματα του 3-4%), δείχνοντας ότι έχει χτίσει το κοινό της.

Παρά τις άσχημες κριτικές, λοιπόν, που ακούγονται, όμως, για τα χαμηλά νούμερα της σειράς, να επισημάνουμε ότι οι επιδόσεις της είναι αρκετά υψηλές, σε σχέση με τον μέσο όρο του σταθμού (11-15%).

Οπότε πραγματικά δεν καταλαβαίνω τον ντόρο που έχει δημιουργηθεί γύρω από τα δημοσιογραφικά sites και blogs, για την τηλεθέαση των 8 λέξεων….


Εν κατακλείδι, να τονίσουμε, λοιπόν, πως όλα τα προγράμματα χρειάζονται τον χρόνο τους για να αποκτήσουν μία μερίδα τηλεθεατών. Δεν μπορούμε να καταδικάσουμε ή να επιβραβεύσουμε ένα τηλεοπτικό προϊόν, με την πρώτη αποτυχία ή επιτυχία που θα σημειώσει στους πίνακες της Nielsen.


Οι τηλεθεατές -τουλάχιστον η πλειοψηφία αυτών-, δεν ενδιαφέρονται για όλα αυτά τα στοιχεία. Αν μία δουλειά είναι άξια προσοχής, τότε ο χρόνος, (οι πρώτοι 2-3 μήνες όσον αφορά πάντα την τηλεόραση) θα δείξει εάν όντως χρήζει βελτιώσεων ή όχι.


Διότι όπως και να το κάνουμε, όταν κόβονται παραγωγές, είναι γεγονός που προκαλεί στενοχώρια στους ανθρώπους που βάζουν – ο καθένας στο είδος του- το λιθαράκι τους για ένα όμορφο αποτέλεσμα.


Το θέμα είναι, λοιπόν, όλοι να ζουν στο έπακρον αυτό που κάνουν και να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό.

Αυτά από εμένα. Τα λέμε την ερχόμενη Δευτέρα σε ένα επόμενο "Κάτι Νέο Και Να Καίει".
Καλό σας Σαββατοκύριακο!






Σχόλια