Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

John Malath: "O φόβος δεν είναι παρά ένα μέσο ώθησης για την επίτευξη του στόχου σου"



Έχει καταφέρει να αλλάξει τον τρόπο σκέψης χιλιάδων ανθρώπων, οι οποίοι αναδεικνύουν όλο και περισσότερο τον ανώτερο εαυτό τους. Ο John Malath (Γιάννης Μαλαθουνιάδης), μέσα από τα stories και τα βιντεάκια του στο Youtube, επιδιώκει να κάνει έναν κόσμο καλύτερο, υγιή και ευτυχισμένο, στον οποίο το comfort zone παύει να υπάρχει.

Ποιος είναι όμως, ουσιαστικά, ο Γιάννης Μαλαθουνιάδης και ποιο το όραμά του γύρω από την δράση του στο κομμάτι της επιχειρηματικής ανάπτυξης; 

1.Τα τελευταία 4 χρόνια ασχολείσαι με το κομμάτι της προσωπικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης. 
Περίγραψέ μας μας με λίγα λόγια την εν λόγω δραστηριότητά σου.
Ποια ήταν η αφορμή ώστε να εντρυφήσεις σε αυτόν τον κλάδο;

Καλησπέρα Γιάννη! Αρχικά, θα ήθελα να τονίσω ότι είναι τιμή μου που φιλοξενούμαι στο υπέροχο blog σου. Αυτή είναι μια πάρα πολύ ωραία ερώτηση. Μου αρέσει να ασχολούμαι με  πολλά πράγματα, κυρίως όσα συνδυάζουν την προσωπική και επιχειρηματική ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, μία μέρα μετά τις πανελλαδικές ξεκίνησα να αναπτύσσω το επιχειρηματικό project, καθώς ποτέ δεν ήθελα να περιοριστώ στην εργασιακή νοοτροπία του υπαλλήλου(με σεβασμό πάντα).
Από πολύ μικρός μου άρεσε να έχω την οικονομική και χρονική μου ελευθερία. Έτσι στα 18 μου, αμέσως μετά τις πανελλαδικές, συνέβη κάτι άσχημο (ή θα μπορούσα να πω και ευτυχές -πλέον- για την προσωπική μου ζωή) που με ανάγκασε τους πρώτους 2-3 μήνες να ισορροπήσω στα δικά μου πόδια. Και όταν λέω να ισορροπήσω, δεν εννοώ απαραίτητα την οικονομική άνεση, αλλά την ψυχική μου υγεία. Βλέπεις οι άνθρωποι έχουμε πάντα δύο επιλογές: Να είμαστε ευτυχισμένοι ή να είμαστε δυστυχισμένοι. Επομένως διάφορα συμβάντα που προσπάθησαν να με στιγματίσουν στη ζωή μου, κατάφερα να τα μετατρέψω σε ενέργεια, η οποία με παρακίνησε να αναπτυχθώ τόσο προσωπικά όσο και σε άλλους τομείς.

Συγκεκριμένα, ασχολούμαι σοβαρά με την εν λόγω τομέα μιας και εκπαιδεύομαι σε έναν από τους μεγαλύτερους οργανισμούς προσωπικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης, ενώ παράλληλα αυτό που κάνω είναι να υποστηρίζω ανθρώπους να χτίζουν την δική τους ψηφιακή επιχείρηση από το μηδέν. Είναι κάτι που αγαπάω και με γεμίζει, εξυψώνοντας πρώτα τους άλλους και μετά εμένα.

2. Αν και έχεις σπουδάσει δημοσιογραφία, το κομμάτι της ανάπτυξης, που προαναφέραμε, είναι αυτό που σε έχει κερδίσει. Ποιες είναι οι δυσκολίες, όμως, και πως πρέπει να κινηθεί κάποιος για να ασχοληθεί επαγγελματικά με το κομμάτι της δημοσιογραφίας, κατά τη γνώμη σου;

Το Τμήμα Δημοσιογραφίας στο ΑΠΘ (στο οποίο σπουδάζω), αν και έχει πολλά οφέλη, έχει ένα μείον. Είναι πολύ δύσκολο να βρεις μια θέση εργασίας, (που να είσαι 100% ικανοποιημένος), αν δεν έχεις μαζί σου κάποιο μεταπτυχιακό. Αυτό δεν αποτελεί βέβαια δικαιολογία για κάποιον που θέλει να πετύχει τους στόχους του πάνω στο συγκεκριμένο κλάδο, μιας και τα αγαθά κόποις κτώνται. Θεωρώ ότι στον τομέα μας Γιάννη μπορούμε να πετύχουμε με δύο τρόπους : Είτε να “γλείφουμε ποδιές” είτε να λάβουμε τη ζωή στα χέρια μας. Για παράδειγμα, μπορούμε να ανοίξουμε το δικό μας blog, όπως εσύ, το δικό μας κανάλι στο YouTube, να απευθυνθούμε σε όλους τους τύπους και να ζητήσουμε για δουλειά και πολλά πολλά άλλα. Συνεπώς θεωρώ ότι ακόμη υπάρχουν θέσεις στην κορυφή, δυστυχώς όμως είναι περιορισμένες.

3.Ο φόβος είναι ένα στοιχείο που έχουν βιώσει όλοι οι άνθρωποι, τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους. 

A.Πότε πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε ως “αγαθό” και ως “βλάβη” για την υγεία μας, σύμφωνα με τις εμπειρίες σου;

Β. Ποιοι είναι οι πιο επικρατέστεροι φόβοι που αντιμετωπίζουν κατά μέσο όρο οι άνθρωποι, σύμφωνα με το feedback το οποίο λαμβάνεις στα σχόλια ;

Οφείλω να ομολογήσω ότι έχει μελετήσει πάρα πολύ καλά τις ερωτήσεις σου και με τιμά ιδιαίτερα αυτό. Ο φόβος είναι ένα θέμα που θα μπορούσα να αναλύω για ώρες, καθώς είναι ένα (συν)αίσθημα όπως και τα υπόλοιπα, όπως π.χ ο έρωτας. Ο φόβος είναι μία κατάσταση του μυαλού που σε προετοιμάζει για μία δράση η οποία βρίσκεται εκτός της ζώνης βολής σου.

Αν το εξετάσουμε δηλαδή βιολογικά, ο φόβος δεν είναι πάρα ένα μέσο ώθησης για την επίτευξη του στόχου σου. Σήμερα έχουμε παρερμηνεύσει κάποια πράγματα, έχοντας την πεποίθηση πως το άγχος και ο φόβος είναι αρνητικά στοιχεία, ενώ στην πραγματικότητα υπάρχουνε μόνο και μόνο για να μας βοηθήσουν να πετύχουμε τους στόχους μας. 

Έχω αναρτήσει ένα σχετικό βίντεο στο κανάλι μου στο YouTube, στο οποίο εν ολίγοις εξηγώ πως μπορεί κανείς να μεταφράσει στον συνειδητό νου του ότι ο φόβος είναι παραγωγικό καυσίμου, το οποίο μπορεί εύκολα να το μετατρέψει σε ενέργεια που θα την αξιοποιήσει κατά την δράση του.
Βάσει των μηνυμάτων που έχω λάβει από τον κόσμο, ο πιο συχνός φόβος είναι το "τι θα πούνε οι άλλοι για μένα"; Θεωρώ πως είναι ένα θέμα που πρέπει να αναλυθεί αρκετά, ωστόσο όλα αυτά πηγάζουν από βαθιές πεποιθήσεις που μας μεταλαμπάδευσέ η οικογένειά μας και το σχολείο. Πεποιθήσεις τύπου «πρέπει να έχεις ένα πτυχίο, πρέπει να είσαι πετυχημένος κ.τ.λ” 

Εγώ πιστεύω, όμως, από την άλλη, ότι πρέπει να ακούμε τις γνώμες που μόνο έχουμε ζητήσει.

4. Συχνά το μυαλό μας μάς κυριεύει με αρνητικές σκέψεις, οι οποίες ουκ ολίγες φορές είναι άχρηστες. Πως μπορεί ο καθένας να γίνει παρατηρητής των σκέψεων του, “εξουδετερώνοντας” το εν λόγω υλικό που ο νους έχει “κατασκευάσει”;

Παραδόξως η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι αρκετά απλή, απλώς δεν είναι προφανής. Ο νους μας, φύσει, δημιουργεί  "μη παραγωγικές σκέψεις". Δε χρειάζεται να εξουδετερώσει άχρηστες πληροφορίες. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι απλά να σκέφτεσαι τα πράγματα στα οποία θέλεις να εστιάσεις. Αυτομάτως στο μυαλό θα εμβαθύνει μόνο σε αυτά που επιθυμείς και θα αφήσει όλα τα υπόλοιπα στο περιθώριο.
5. Στα stories σου στο Instagram σε βλέπουμε σχεδόν πάντα με το χαμόγελο στα χείλη. Ποιες είναι οι φορές, όμως, που είσαι στα down σου και με ποιους “μηχανισμούς” μπορείς να αλλάξεις την διάθεσή σου προς τα ύψη;

Η αλήθεια είναι ότι -τουλάχιστον- το 85% της ημέρας μου, είμαι, όπως παρουσιάζομαι στα στόρυ μου. Έχω αρκετές ψυχολογικές μεταβολές μέσα στη μέρα, ωστόσο λόγω των βιβλίων, ομιλιών και των σεμιναρίων που παρακολουθώ, φιλτράρω γρήγορα τα συναισθήματά μου και αλλάζω όπως εγώ θέλω την ψυχολογία μου. Αυτό το επιτυγχάνω, συνήθως, υπενθυμίζοντας στον εαυτό μου «γιατί κάνω ό,τι κάνω». Αφού εμβαθύνω  στο “γιατί” μου, κοινώς, μπαίνω ξανά στη δράση των ημερήσιων tasks που έχω να επιτύχω.
6. Έχεις αναφέρει σε story σου ότι από το 2016 έκανες την τελευταία σου σχέση, επειδή ήθελες να βελτιώσεις κομμάτια του εαυτού σου ακόμα περισσότερο. Τελικά ποια είναι τα οφέλη της μοναξιάς;

Εδώ ίσως δεν θα συμφωνήσω τόσο. Δεν υπάρχει μοναξιά. Υπάρχει μόνο "δεν τα πηγαίνω καλά με τον εαυτό μου". Δεν θεωρώ ότι είμαι μόνος από το 2016 μέχρι σήμερα. Έχω παρέα τον καλύτερο μου φίλο και τον αιώνιο μου σύντροφο, τον εαυτό μου. Τώρα αν παρουσιαστεί μια κοπέλα στη ζωή μου η οποία σέβεται και αγαπά τον εαυτό της, ναι θα ήθελα να δοκιμάσω να συνυπάρχω ξανά με έναν άνθρωπο. Όταν περνάς πολλές ώρες μαζί με τον εαυτό σου, ανακαλύπτεις στοιχεία και δυνάμεις που δεν γνώριζες ότι υπάρχουν, επιβεβαιώνοντας έτσι τις δυνατότητες σου και αυξάνοντας την αυτοεκτίμηση σου.

7. Εξερευνώντας το κανάλι σου στο Youtube, παρατηρώ ότι το πιο δημοφιλές video σου είναι αυτό με τους δύο ομοφυλόφιλους άνδρες που περπατούν χέρι-χέρι στην Θεσσαλονίκη, στα πλαίσια ενός κοινωνικού πειράματος.
Α. Για ποιο λόγο θεωρείς ότι αυτό έχει τραβήξει περισσότερο το ενδιαφέρον του κόσμου;

Β. Αντίστοιχο project με ομοφυλόφιλες γυναίκες που έχεις πραγματοποιήσει, έχει μικρότερη απήχηση. Για ποιο λόγο πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό;

Γ. Έχεις αναφέρει σε video σου ότι ήσουν ομοφοβικός πριν αρκετά χρόνια…Τι ήταν αυτό που σε έκανε να αλλάξεις τον τρόπο σκέψη σου σε αυτό το θέμα;

Η LGBTQ+ κοινότητα είναι ζήτημα χρόνου να γίνει αποδεκτή από τους Έλληνες. Θεωρώ ότι το εν λόγω βίντεο, μπορεί να ευαισθητοποιήσει έστω και το 0,1% των Ελλήνων που είναι ομοφοβικοί, δίνοντας έτσι μια έμμεση επιβεβαίωση -και στα παιδιά που βιώνουν το λεγόμενο “bullying” λόγω της σεξουαλικότητάς τους, - ότι δεν είναι διαφορετικοί, αλλά άνθρωποι! 

Όσον αφορά τώρα για ποιο λόγο ένα ζευγάρι ανδρών δεν είναι αποδεκτό από ένα ζευγάρι γυναικών, αυτό δεν μπορώ ακόμη να το αιτιολογήσω. Είναι από τα στερεότυπα που δεν στέκουν και επιβεβαιώνουν ότι είμαστε σε κάποιες περιπτώσεις ελαφρόμυαλοι.

Όσον αφορά εμένα, ναι έχω υπάρξει ομοφοβικός -λόγω του ότι μεγάλωσα σε οικογένεια όπου οι gay αποτελούσαν το διαφορετικό, το κακό, το διαφορετικό-. Αυτό ίσχυσε για μένα μέχρι την στιγμή που ένας φίλος μου, μου εξομολογήθηκε την σεξουαλικότητα του και εγώ απλώς την αποδέχτηκα σαν να μη συνέβη κάτι, -γιατί όντως δεν συνέβη κάτι-.
8.Οι περισσότεροι άνθρωποι που έχουν καθημερινά εργασιακά καθήκοντα, ξυπνούν μέσα στην μιζέρια και την δυστυχία, όταν έρχεται η Δευτέρα, ενώ αντίθετα συναισθήματα νοιώθουν μόλις φτάνει η Παρασκευή. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό, θεωρείς, και πως αυτό μπορούμε να το ανατρέψουμε;

Είναι όλα υποσυνείδητα μηνύματα, τα οποία λαμβάνουμε είτε από την τηλεόραση, από παρέες που έχουμε, από τις οικογένειές μας και η λίστα δυστυχώς συνεχίζεται…..

Είμαι πολύ κατά της φιλοσοφίας «thank god its Friday». Αυτό συμβαίνει βασικά, λόγω του ότι οι άνθρωποι ζουν σε έναν αυτόματο πιλότο και κάνουν πράγματα τα οποία δεν αγαπούν, με αποτέλεσμα να εργάζονται Δευτέρα με Παρασκευή -για κάποιον άλλον- και η ζωή τους να αποτελείται από δύο μέρες της εβδομάδας. Ναι, θεωρώ ότι υπάρχει λύση και αυτό επιδιώκω. Είναι από τους βασικότερους λόγους για τους οποίους βοηθώ ανθρώπους να χτίσουν την δική τους ψηφιακή επιχείρηση. Θέλω ο καθένας, να έχει ελευθερία τόσο χρονική όσο και οικονομική, ώστε να απολαμβάνει τα αγαθά της ζωής, φροντίζοντας να είναι παραγωγικός -όχι δυστυχισμένος-. Αυτό όμως ανήκει στα δικά μου θέλω…Σημασία έχει ο κάθε άνθρωπος να βρει το «γιατί» του, και να κάνει ό,τι χρειαστεί για να το υλοποιήσει -είτε αυτό είναι κάτι μεγάλο είτε είναι κάτι μικρό-.

9.Πρότεινέ μας 3-5 βιβλία, τα οποία θα μας βοηθήσουν από την καινούρια χρονιά- και όχι μόνο- να ζήσουμε την ζωή που θέλουμε , αποκτώντας προσωπική ενδυνάμωση και πίστη σε αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε.


Πολύ ωραία ερώτηση! Είναι κάτι που με ρωτάνε συχνά και σκέφτομαι στο μέλλον να γράψω ένα δικό μου βιβλίο. Στα κορυφαία της λίστας μου, βρίσκονται το «μαγεία της μεγαλόπνοης σκέψεις» του SCHWARTZ DAVID-JOSEPH οι «90 μέρες προσωπικής ανάπτυξης» με τον Skip Ross και οι «στρατηγικές επιτυχίας» του Dornan M.James.

Σχόλια